هشدار سازمان هواشناسی از بارش باران، تگرگ و وقوع سیل

به اشتراک گذاری بر روی facebook
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin

مدیرکل پیش‌بینی هواشناسی از وزش باد شدید، گرد و خاک و احتمال آب‌گرفتگی و سیلابی‌شدن جاده‌ها در برخی نقاط کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی دو روز آینده افزایش ابر،‌ وزش باد،‌ بارش باران، گاهی رعد و برق در برخی مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز رخ خواهد داد.

وی با اشاره به مواج بودن دریای خزر در دو روز آینده، اظهار کرد: روز جمعه، ششم شهریور بارش به سواحل دریای خزر محدود می‌شود. همچنین طی دو روز آینده در پاره‌ای نقاط سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان با رشد ابرهای جوششی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط رگبار و رعد و برق و وزش موقت باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه شدت بارش امروز(چهارشنبه) در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان،‌ مازندران و ارتفاعات سمنان است، گفت: فردا (پنج‌شنبه) شدت بارش در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات سمنان و خراسان شمالی خواهد بود. همچنین طی سه روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق کشور و طی روزهای پنج شنبه و جمعه در پاره‌ای نقاط جنوب غرب کشور و ایلام باد و گرد و خاک رخ خواهد داد و در منطقه زابل نیز طوفان گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وظیفه در ادامه با اشاره به اخطاریه امروز سازمان هواشناسی گفت: با توجه به پیش‌بینی تداوم بارش شدید در مناطقی از شمال غرب،‌ استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور، امروز، بعدازظهر و شب در بخش‌های شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران و پنج شنبه در استان‌های شرق گیلان، شرق و غرب مازندران، گلستان و خراسان شمالی امکان آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، مه‌آلودگی و کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی حاشیه البرز وجود دارد.

از این رو توصیه می‌شود برای جلوگیری از خطرات احتمالی از شنا در سواحل دریای خزر به سبب مواج بودن آن و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیل خودداری و در عبور از جاده‌های کوهستانی البرز به سبب مه آلود بودن آن احتیاط لازم در نظر گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به توصیه‌های هواشناسی کشاورزی افزود: خودداری از انجام هرگونه عملیات محلول‌پاشی و سم‌پاشی، انتقال محصولات برداشت‌شده به مکان‌های مسقف و سر‌پوشیده، پوشش یا انتقال کندوهای زنبورعسل به مناطق مسقف، اطمینان از محکم‌بودن دیواره استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی جهت جلوگیری از سرریز آب، هوادهی استخرهای پرورش ماهی و خودداری از مصرف کودهای شیمیایی در آنها، احتیاط در چرای دام در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به دلیل مخاطره رعد و برق و احتیاط در اسکان و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان در مورد وضعیت هوای پایتخت اظهار کرد: آسمان تهران امروز کمی ابری، وزش باد با احتمال گرد و خاک، در ارتفاعات افزایش ابر و بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای 33 و 20 درجه سانتیگراد است؛ برای روز پنج‌شنبه نیز هوای مشابه امروز پبش‌بینی شده است. آسمان تهران در روز جمعه نیز کمی ابری، و وزش باد با احتمال گرد و خاک، در ارتفاعات افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای 32 و 19 درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: تابناک

مجموعه دره و دره نوردی ایران با هدف گسترش دانش فنی و ارتقا سطح علمی ورزش دره نوردی با همکاری فدراسیون دره نوردی ایران با تلاش متخصصان این رشته فعالیت خود را در سال 1385 آغاز نموده است .

اشتراک در خبرنامه ایران کنیون

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit