جریان های آبی در دره و خطرات آب

به اشتراک گذاری بر روی facebook
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی linkedin

عبور از آبهای خروشان

در اکثر دره ها معمولا عبور از رودخانه ساده است اما مواردی هم وجود دارد که ما مجبوریم از قسمتی از رودخانه عبور کنیم که جریان آب در آن شدید است . هنگام عبور از رودخانه همواره بالادست رودخانه را چک کنید تا از وجود خطراتی مانند تنه درختان معلق در آب و … آگاه شوید . همراه داشتن یک کیسه پرتابی ( تروبگ ) در تمام دره های آبی ضروری است .برای عبور از رودخانه چندین گزینه وجود دارد :

منطقه کم عمق
معمولا ساده ترین راه حل این است که یک منطقه کم عمق پیدا کنید که جریان آب شدیدی نیز نداشته باشد و از آن منطقه عبور کنید . منطقه ای که پیدا می کنید ممکن است دقیقا محل مورد نظر شما نباشد و کمی بالاتر یا پایین تر ( دورتر ) از محل مورد نظر شما باشد اما ایمن ترین گزینه است .

عبور گروهی
عبور گروهی از رودخانه یکی از آموزش های متداول در کلاس های آبهای خروشان است . روش های متعددی برای این منظور وجود دارد که می توان بسته به شرایط موجود یکی را انتخاب کرد ، اما دو روش رایج تر روش های : عبور به شکل خطی و عبور به شکل هرمی است .

دانلود فایل کامل آموزش جریان های آبی در دره و خطرات آب

{gallery}jaryanabi{/gallery}

نویسنده : وحید احسانی

مجموعه دره و دره نوردی ایران با هدف گسترش دانش فنی و ارتقا سطح علمی ورزش دره نوردی با همکاری فدراسیون دره نوردی ایران با تلاش متخصصان این رشته فعالیت خود را در سال 1385 آغاز نموده است .

اشتراک در خبرنامه ایران کنیون

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit